070111

Det ser ju nästan ut som början på ett telefonnummer där uppe, men nä ingen ska få mitt nummer, ingen som jag inte känner iallafall.
Ja förlåt det var väldigt länge sedan jag skrev. Men det finns inte så mycket att skriva om. Ska försöka skriva ner några rader iallafall så ni blir uppdaterade.

Vardag: Jag jobbar som vikarie i hemtjänsten, ett jobb som jag aldrig skulle kunna tänka mig innan mamma tvingade mig att söka det som sommarjobb. Till min förvåning så var det inte så jobbigt, det är roligt och jag tror jag skulle föredra hemtjänsten framför ett boende eftersom de är piggare i hemtjänsten.
Mitt nuvarande jobb leder också till mina framtida planer.
Jag har ju som sagt haft VÄÄÄLDIGT svårt att välja vad jag vill jobba med i framtiden, och vilken utbildning ska jag välja? Det är ju så himmla svårt, det handlar ju om framtiden och jag vill verkligen inte välja något som jag känner mig halvsäker på.
När jag var säker på att jag skulle åka hem till sverige igen så hade ansökningstiden för uni gått ut. Dock så finns det ju en massa saker man kan söka till i efterhand. Det fanns ingenting som jag ville gå, förutom en sak som var ett kanske - Dietist. Den enda anledningen till att jag övervägde dietist var för att det är ett sätt att hjälpa människor och det är ju det ända jag är säker på när det gäller min framtid - att jag vill jobba med människor. Så på något konstigt vänster kopplade jag ihop Sjukgymnast och Dietist med varandra, de hörde ihop på något sätt i mitt huvud. Så jag började fundera på dem båda. De kanske inte var så tokiga jobb, hjälpa människor, göra folk glada (för det mesta). simpla saker som jag värdesätter.
I denna process så kom jag på att Dietist är nog mer kontorsarbete än vad sjukgymnast är och att jobba som sjukgymnast ger en möjlighet till mer varierat arbete (de vill säga att man inte står och klipper ut samma sak dag ut och dag in, ni fattar vad jag menar). Så just nu ser det ut som jag kommer läsa till sjukgymnast! jag är väldigt glad över mitt val och tror att jag skulle stormtrivas med jobbet. Hur jag ska ta mig till detta mål ska jag börja diskutera med människor redan på måndag.

På måndag öppnas även mitt gymkort upp igen och jag ska träna hårt och flitigt inför beach 11. Tyskland var ju inte precis till någon hjälp om vi säger så. Sen har jag också tänkt på att antagningspröva en andra gång (mönstra) även fast lumpen inte är densamma längre. Så om jag skulle få kalla fötter med utbildningen så finns det en andraplan.

Ett stort problem jag har nu är också att jag vill flytta. Jag vill flytta så mycket att jag tror jag håller på att bli tokig! Såklart är Umeå mitt första och enda val när det gäller flytten. Jag är så sugen på att flytta att jag inte kan vänta tills jag ska plugga, jag vill flytta nunununununnu!! Umeå är perfekta staden för mig, en intensiv kärna mitt i norrlands underbara land. Jag älskar norrland och tänker inte flytta härifrån i första hand.
Jag vill också skaffa mig två sambor när jag flyttar. Ena är en katt, för jag saknar djur så jag blir tokig. Men vi får se, jag ska skaffa mig ett ställe först.

Nu vet ni lite om hur läget ser ut.

/Leona


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0