VHS

Volkhochschule där jag ska göra mina tyskakurser är det tänkt. Har tänkt att åka dit nu i två veckor men igårkväll fick jag något ryck och tänkte åka dit på kvällen bara för att se så jag hittade dit. De öppnar nämligen 10:00 och jag börjar 11:30. Och det är ju minst 15 minuter med min helt FUCKED UP cykel.
När jag vaknade i morse vid 08.50 så gick jag och duscha (och spolade ner en till spindel) och gjorde mig klar, tyckte det lät som om det hade regnat - ni vet när det droppar på bladen och är rätt så tyst. Men när jag kom upp så upptäckte jag att det fortfarande regnade, jag stod och stirrade i säkert 5 min och tänkte på mina alternativ - antingen stannar jag hemma eller så åker jag och blir jätte blöt. Sen började det regna ÄNNUMER. Inte som min monsunfilm kanske men fortfarande mycket. Ringde B och frågade vad hon tyckte och hon tyckte att jag skulle åka iallafall. Jag lånade B's smaragdgröna regnkappa och cyklade tappert iväg, mina jeans blev alldeles blöta på låren huga.
Väl där känner jag mig svimfärdig och kan knappt andas, ansiktet var rött och svullet kännde jag men det sket jag i(det hade ju itne varit så ansträngande att åka dit kvällen innan). Så jag fick veta var jag skulle och träffade en annan au pair och hennes au pair mamma. De skulle också dit och göra testet. Det var tre trappor upp och trappor var väl verkligen inte den bästa idén. Men det var bara att gå, och väl där så fick Dolphin (den andra tejen) prata med en tant som frågade bara hur länge hon varit här och sen hur länge hon har lärt sig tyska. Sen sa hon att hon skulle gå i E1 även fast hon redan gått E1 och fått betyg i kursen. Det var itne alls som jag tänkt mig, jag trodde man skulle få göra ett test på papper? Men nej, så jag sa till mamman att jag inte visste om jag skulle gå i Dreieich eller om jag skulle gå i Langen eller Frankfurt. Så jag blev aldrig utfrågad. Jag vill göra ett riktigt test.

Aja, de frågade om jag ville ha skjuts hem och det ville jag verkligen för det bara snurrade i huvudet på mig. Hon frågade flera gånger om jag mådde bra och hon måste väl ha sett att jag inte gjorde det. Men jag tog mig hem helskinnad och fick sitta fem minuter innan det var dags att ta Annikas regnjacka och cykla vidare. Jag är jätte trött och vill bara sova. Men jag ska nog in en sväng på stan ikväll. Okrar inte sitta här bara, inte i mitt tillstånd.


/Leona

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0