Sen kväll, eller sen morgon?

Kvällen har ju varit... one of an kind.
Jag träffar först Carl Philip och Annika på ett kafé vid Hauptwache och sedan rullar folket in Yvvs och Angie ofc!. Vi pratade och det dracks öl och vin. Vid elva tiden åker vi till stammishänget såklart - O'd! Det är karaokenight så även fast jag inte sjöng så mycket blev det en del sjungande. Jag träffade en snygg idiot som heter Tobi från Australien. Gud va jag skrattade åt hans dialekt. Och  Jag hade i vilket fall väldigt trevligt och var aldeles lagom, men när klockan blev dags-att-gå-om-du-ska-ta-sista-Sbahn-hem dags så kännde jag inte alls för det så det blev att jag ställde in mig på att ta en taxi hem när de tappra bartendrarna speciellt Harry som var kvar med oss tills vi bestämde oss att gå vid aldeles för sent.

När jag och Angie skulle gå så var klockan inte mindre än fem och Angie var fast besluten om att vi skulle hitta en öppen bar och sitta där tills S-bahn och hennes U-bahn började gå. Men såklart så hittade vi inte någon, men vi hittade en grupp.. kanske inte spanjorer men de hade spanska som modersmål och pratade tyska, det var så jävla RANDOM och de ville att vi skulle sitta och sjunga med dom. HAHA det gjorde vi också och sen försökte vi komma på någon svensk låt att sjunga för dem men vi kom inte på någon som båda kunde, men Angie kunde allt för många Carola låtar haha. Efter en kort tid insåg vi att de var ganska udda och Angie sagt ungefär 5 gånger att hon inte tar ansvar för detta för hon hade aldrig gjort det så gick vi. Sen sa hon minst lika många gånger -VAR FAN ÄR VI?! Men vi hittade oss tillbaka till Konstablerwache (Konsti) för hon var fast besluten att gå på donken. När vi va på konsti var klockan 6 och våra tåg hade börjat gå. Men donken hade ingen mat, istället vi blev förföljda av två killar, en "turk" med JÄVLIGT noppade ögonbryn, det var... en tjejs ögonbryn och sen en mer normal kille. Vi gick ner på Konsti och skulle hitta MAT aka FRUKOST och hittade ett bageri som var öppet. Det blev macka med salami för mig och ost för Angie, men konstigt nog så när jag mumsade på min macka på S-bahn hem så var det ost på den och inte salami.
ANGIE GE MIG MIN SALAMI!
Jag kom hem vid 06.40 och hela familjen var på G för jobb och skola. Jag skulle egentligen till VHS för att göra mitt tyska kunskapstest men de hade inte öppet på fredagar (tack och lov). Så jag sov tre timmar, bad Carl Philip ringa och väcka mig för han var den enda som skulle upp på morgonen och ställde 3 alarm. Jag klev upp och jag hämtade Annika och nu ligger jag här och ska duscha, städa och åka in till stan för att kolla in Kappan jag hittade som var SÅ underbar. Det blir nog att jag stannar hemma ikväll även fast jag sa till Harry att jag skulle komma förbi O'd för ett glas, men det får nog bli film och cola ikväll.

/Leona

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0