Natten till onsdag 290910 - en sömnlös natt med funderingar om livet

(OAVSLUTAT INLÄGG)
Ända sedan jullovet i 8an så har jag haft dåligt samvete och sömnlösa nätter för att bestämma min väg att gå här i livet, det finns så otroligt många dörrar så jag får ont i magen bara jag tänker på det. Hur många samtal har jag inte haft med min SYO i högstadiet och i gymnasiet för att hitta det rätta för mig? Det är nästan pinsamt. Men jag lyckades ju ändå ta mig igenom gymnasiet, kanske inte med den bästa utbildningen för mig men med hyggliga betyg och en underbar klass - MP07 I love you guys.

Så vad ska jag göra nu då? Jag bestämde mig ju att jag skulle åka till Frankfurt för att komma på vad jag vill. Och jag var ganska säker på att jag skulle åka hem och plugga efter dethär året. Men alla människor jag träffar här i Frankfurt (frankfurts flygplats är den största i europa, så det flyger in väldigt mycket människor) att jag inte har sett världen än, jag har bara sprungit runt i Europa och tyckt att jag varit häftig. Jag vill ha mer! Så jag började fundera, hum - vad ska jag göra? Jag vet om jag börjar plugga nu efter mitt år i frankfurt så kommer jag garanterat inte ha mycket tid att resa efter det. Så det stod mellan tre alternativ - Ett till år som aupair, plugga utomlands eller jobba utomlands. Aupair var mest tilltalande eftersom jag tycker om att vara en aupair, det är roligt och inte allt för krävande dagar. Jag tycker om barnen och jag skaffar mig väldigt mycket erfarenhet för mitt framtida liv som mamma och bara som mycket mer ansvarsfull och mogen. Så nu har jag börjat fundera på att dra till Australien, varför? För att det är awesome! en ö som är 100000 gånger bättre än usa och som är full av grodor. Jag har funderat på att studera där, men vi får se, kanske det är bäst att att åka dit som aupair och kolla läget först. Vi får se. Och mamma hata mig inte! Det är bara andra sidan jordklotet.

/Leona

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0