Måndag

Ja nu sitter man här på måndags kväll, känner av att jag åt yoghurt idag oja.
Det är nästan jobbigt vad dagarna går fort, jag hinner knappt med mig själv, det är min sjätte vecka här och det känns fortfarande som jag varit här två veckor. Idag har jag ändå hunnit med att laga köttbullar i tomatsås och spagetti, tvättat tre maskiner tvätt, hämtat Annika och vaknat med mansben utanför mitt fönster (Jag sover i trosor) så jag kom ju iallafall upp tidigt. de var här vid halv tio så det var bara att kasta sig ur sängen. Det var inte världens trevligaste uppvaknande. Lite tur ska man ju ha, jag hade iallafall stängt fönstret igår kväll.

Så nu sitter jag här i min ensamhet och ids inte åka in till stan, jag var ju nämligen ute och dansade i fredags och jag fick en benhinneinflamation efter det. (Hade fått kramp i benet natten till fredag så jag var redan öm i det). Tog en promenad till stationen fram och tillbaka igår kväll och jag tror det hjälpte lite faktiskt. Det känns lite bättre idag i allafall så jag ska göra desamma ikväll. Och nu när jag tagit en paus från mitt skrivande och ätit middag är det snart dags att gå ut.

Mer on fredagen nu, vi möttes upp på Helium och drack lite drinkar, Angie Yvvis och Izabella hade redan ätit middag där så jag och Hanna slöt upp senare. Det blev en Apfelwein (Jag dricker väldigt mycket apfelwein nu på senaste) och en strawberry daiquiri. Sedan drog vi på Walder vilket är en club inte alls långt ifrån Hauptwache och ännu närmare Helium. Det var inte så mycket folk där och vi betalade faktiskt 10 euro i inträde (gladan/kramm flashbacks) Det var ganska litet och väldigt skummt folk men de fylldes snabbt på och det blev trångt på det lilla dansgolvet. Vi alla dansade sjukt mycket och hade fett kul men sen blev vi trötta och diskuterade våra alternativ. Klockan var nog runt 02.10 när vi bestämde oss för att lämna kvava Walder och dra oss hemmåt. Hanna, Izabella och Yvvis gick mot Hauptwache medans jag och Angie drog oss till Konstablerwache. Konstigt nog så hittade vi inte min nattbuss och efter en 20 min på dendär fucking hållplatsen med 98% killar bestämde vi oss för att dra till Sachsen och fördriva nattens småtimmar. När vi klivit av bussen och gått ca 10m så hittar jag en 20€ sedel på gatan och bara kastar mig över den haha. Jag och Angie blir som barn på julafton och bestämmer oss för att dricka upp den! Det var även 2 för 1 cocktails på O'dwyers så vi fick 2 Cosmopolitans 2 Sand Dance, En stor apfelwein och en Heineken för ca 23€. Billigt? YES.

När de stängde vid fyra tog vi en taxi tillbaka till Konstablerwache och åt hamburgare på shooters, de gör sina burgare själva <3


Yvvis och Angie på Helium


Hanna, Jag, Izabella på Helium


Danssugen Angie?


Walder


Harry på Shooters


Angie på Shooters (Kl. 05.36)


Nej nu ska jag ut på min promenad!

/Leona


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0