Aupair träff

Japp, idag var första aupairträffen och det var väldigt trevligt. Det pratades mest om Svenska kyrkas verksamhet här i Frankfurt och så. Vi var väl ungefär 12 st tror jag, två tjejer från Finland och en tjej från Norge var också med. Jätte kul! Det var rätt så skönt att se att man inte sitter själv i denhär båten, jag har ju Angie och Yvvs men de har ju ändå bott här ett bra tag, Angie 2 år och 4 mån och Yvvs i 1 år. Så jag är inte heeeelt ensam men det är ju erfarna och det är inte jag.
Jag kom hem vid halv elva från aupairträffen och har sedan dess spelat Plants vs. Zombies! gotta LOVE that game. Gud jag förstår inte att ett strategispel kan vara så kul, men det är det. Funderar starkt på att köpa det för jag kommer inte få spela det något mer.

Igår var jag också i stan och jag gick äntligen in på Hollister Co. Det är ALLTID kö för att få komma in där och jag har verkligen inte orkat stå i den kön. Plus att det är väldigt mörkt där inne så men kan inte kika in och se va de har för kläder. Det visade sig vara en butikskedja från södra Califonien. Såhär lyder det på google "Hollister is the original Southern California lifestyle brand, laidback and effortlessly cool, Hollister brings Southern California.

Sen hittar man ingenting mer om den texten. Och nu blev min text konstig, man ska aldrig kopiera saker från internet.


Jag insåg att det var ett snäppet dyrare butik och jag hittade nästan bara mjukiskläder, och skjortor, sååå mycket skjortor. Jag köpte en själv och ett linne med lite påsydda pärlor, det blev 62€ ajsiken Leona du som skulle spara. Ja men jag pratade med en galet snygg tysk som helt klart var på top 5 listan. Alla som jobbar på Hollister är snygga, de har alltid två stycken som står i dörren, killarna står i badshorts och flipflop och tjejerna i linne och kjol. dock står det nästan alltid killar där, alla med magrutor såklart. Här är iallafall skjortan jag köpte!


(Klicka för förstoring)

Första bilden är från igår och den andra från idag. Jag älskar iallafall min skjorta. Den är helmysig! I "skogshuggar skjortstyg" om någon förstår vad jag menar, lite tjockare och lite mer tålig.

Men nu är jag sjukt trött och ska sova lite innan den nya arbetsveckan börjar.

/Leona

Kommentarer
Postat av: Cissi

Häärligt! Jo det är helt okej här med :D

2010-09-06 @ 13:10:12
URL: http://cevi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0