161010 Storshopping

Detta inlägg handlar omLördagen den 16e Oktober 2010 när jag och Petra gjorde en utflykt till Nord West Zentrum.

Petra och jag gick såklart ut dagen innan men det var relativt lugnt. Eller, nja när vi kom till O'ds så var det smockat, det var näst intill omöjligt att ta sig igenom stället. Vid två så började det avta folk och vi var såklart de sista som gick. Jag hade haft klackskor två kvällar idag och det känndes morgonen efter, eller ja hela dagen.


O'Dwyers och felstavning på mitt lilla nattkäksställe (inte lika bra som Sylos men helt okej)

Men, vi sa att vi skulle vara ute ur lägenheten vid 13.00. 12.09 så var vi på väg till Westend där petra skulle duscha och stoppa i en tvättmaskin. Jag somnade ganska hårt. Men vi var ändå väldigt duktiga som var rätt så bra i tid ändå. Vi skulle egentligen till Hauptbahnhof för att hitta en järnaffär eller liknande där vi kunde köpa en duschslang åt Petra. Men vi körde på stort och åkte dit vi ville mest - Nordwest zentrum. Vi satte oss på Ubahn och det var lite regnigt och väldigt höstigt väder ute. Vi hade absolut ingen aning om vad vi skulle vänta oss men vi gick ut på Nordwest zentrum som alla andra i den fulla ubahn. Vi följde flocken (fanns inte så många andra alternativ, det var så mycket folk) och kom upp i en galleria. Vi var såklart ute efter Primark och det tog oss ett tag att hitta det. Men när vi väl såg Primark skylten så blev vi små flickor på en Justin Bieber konsert. Vi kom in där och det var trångt som fan. Folk överallt. Vi gick hit och dit, hittade en jätte fin vit stickad tunika men den fanns såklart inte i min storlek, 34 och 44 var det som fanns. SYND! Vi gick runt och plockade på oss lite överallt. Jag köpte; En kimono, 5 par pärlörhängen, två nya navelpeircingar, pärlarmband, joggingskor, sneakers, leopardmönstrat paraply, Nylonstrumor fyra par, 2 par vantar,.. sen vet jag inte om jag köpte något mer. En prislapp på 31 euro gick kalaset på. FETT värt säger jag bara.



Petra på REWE i Westend
KASSE :)
Petra på Primark


Sedan gick vi på dm för jag hade massor av saker jag behövde nya av. Provost hittade jag ÄNTLIGEN :D Sen hittade jag min Ansiktskräm från Neutrogena, den var verkligen inte billigare än i sverige (ovanligt) men den var så värd sina €5.45 eller vad jag nu var. Sen ett nytt nagelack blev det och lite andra småsaker.
Efter det drog vi in till stan för att plocka ur petras tvätt och handla mumsigheter inför kvällen. Det skulle bli filmkväll hemma hos mig, på en LÖRDAGSKVÄLL! Vad gick fel där egentligen? Har nog inte hänt sen vi träffade varann, eller innan det för min del heller. Men vi hadlade morötter, gurka, smaksatt färskost, vindruvor, juice (vi trodde vi hittade tranbärsjuice) och glass! Mumma. Sen gick vi upp och tog en asian takeaway som vi åt nere på Hauptwache medans vi väntade på tåget som skulle passa in med bussen hem för att vi inte orkade gå med packningen. När vi valt film och hade gjort iordning en stooor bricka med allt vi köpt så kommer min familj hem. Klockan var säkert 23.30 och jag blev jätte stressad för jag hade inte städat i köket. Men det gick bra.
Sen sov vi till tolv på söndagen och gjorde oss iordning för att åka in till stan igen. Vi fick jogga halva vägen till stationen men vi hann! Och jag blev dötrött så jag sov säkert över en timme hemma hos petra sen, som var så otroligt gullig och lagade middag åt oss! Hon förtjänar ju en guldstjärna 100 gånger om! Efter det var det dags att bege sig till aupair träffen som skulle vara i kyrkan, men det blev i prästgården istället. Mycket trevlig kväll var det! Bestämde med Petra och Synöve att vi ska gå och fika på tisdagskväll. Kommer bli väldigt mysigt. Petra överger mig ju till helgen, ;( vi får se vad man hittar på då. Något borde det ju bli ;).

Nu ska jag fördriva lite tid sen sova och vila upp mig för ännu en arbetsvecka.

/Leona

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0