121010 Somliga går i trasiga skor

ja egentligen är det den 13e men dethär handlar om den 12e så sug!
(Skrivet på tisdag)
Idag har jag sovit, sovit och sovit lite till, det blir lätt så om man är vaken så länge som jag var igår. Men jag hade jättekul så det får vara som det va. På onsdagen var det egentligen planerat in en mys/filmkväll med Petra men jag fick ändra planerna och ha den idag istället. Vi såg på P.S I love you, grät ikapp och åt massor av gurka, morötter och creamcheese. Åh Petra vad gjorde jag utan dig? Jag skulle ligga i min säng här hemma och bli tjock, men nu har jag någon att bli tjock med! YAY. Petra som trodde att filmen skulle vara ladeles för cheesey för henne tyckte jätte mycket om den. Och det är bäst för henne som jag tjatat om att den är bra!

När jag skulle byta från Ubahn till Sbahn så ställde jag mig vid perrongen direkt eftersom tåget skulle precis komma, då ser jag en kille, en LÅNG kille som står och ser ut som han behöver spy. Stackare, jag skulle gissa på att hans vänner var under 18 men eftersom de var berusade också så kanske inte. Jag missbedömde längden på tåget och fick gå längre bort för att komma till sista dörren. Killen som mår dåligt sätter sig tvärs emot mig,  han satt på ena sidan av gången och jag på den andra. Någonstans mellan Konsti och Ostenstraße så kexar killen rejält på golvet. En gång, två gånger, tre gånger. Sen går jag där ifrån. Men lukten fyfan. I princip alla som inte var hans vänner flydde bakre änden av tåget. Jag förstår inte att ingen gick och sa åt vakterna, men vagnen är rätt lång men ändå.

Jag upptäckte i veckan att mina skor är trasiga. Det är hål i hälen, alltså rakt under hälen. Vad gör man nu då? Jag skulle ju köpa ett par Converse men det har ju inte blivit så. Jag är så galet pank så jag får torka mig med löv snart. Så ja, jag får gå med trasiga skor tills ... November? Kanske, beror på. Eller gå runt i högklackat hela dagarna, gillas inte.

/Leona

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0