Snurrig dag

Igår kväll upptäckte jag att jag hade två blåsor i munnen, på vänster sida precis vid svalget. Jag har haft ont i halsen några dagar och det hade bara blivit värre. Så jag ringde min mamma som är sjuksköterska och frågade vad hon tyckte. Hon sade att det kunde vara streptokocker och tyckte att jag skulle gå till vårdcentralens drop in på infektionsmottagningen. Så jag sjukanmälde mig imorse på jobbet för att kunna gå dit och ta lite prover.
Doktorn som jag hade sade att jag hade sår i halsen och det fanns ingenting han kunde göra för att jag inte hade någon infektion. - Du kommer ha väldigt ont i några dagar, men det finns ingenting jag kan göra. Han viste inte heller vad det kunde bero på. Så jag kilade på Apoteket för att hitta något som kunde lindra denna otroliga smärta i halsen. Det blev mucoangin som bedövar vid akut halsont, och det kan man säga att den gjorde. Haha jag hade ingen känsel bak i munnen alls.

Sedan gick jag och tittade lite på stan, pengarna kliar fortfarande i fickan. Jag köpte en UNDERBAR parfym från Loft Monaco som heter Cuore Batti Coure - Hawaian Coco. Den luktar exakt som Hawaii tropics sololja. Den påminner mig om drinkar en sen kväll utomlands och och sola på stranden i turkiet. Den var jätte billig och jag kommer absolut använda den resten av sommaren.

När jag väl var hemma kände jag mig inte alls pigg och tänkte spendera resten av dagen i sängen och se på Grey's anatomy. Men käraste Josefine Sjödin hörde av sig och sade att hon skulle komma till stan och frågade om jag ville ta en fika. Såklart jag ville det! Saknar henne jätte mycket och har tänkt om jag ska hälsa på henne något i veckan, men det har inte blivit av eftersom "min" bil är så konstig. Men right as we speak så är hon påväg till Kramfors och vi bestämde oss för middag istället för fika, jag är jätte hungrig redan, dock så är det verkligen ett problem för mig att äta pga halsen. Men mat går alltid ner om jag är hungrig.

Men vi får se hur det går!

/Leona

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0