Ryanair och bagage

Ryanair är ett jätte bra företag - delvis, just därför det är billigt, men de skär ner på allting de kan skära ner på. Jag har till och med hört att de har övervägt att börja ta betalt för toabesök på flygplanen. Så, allting kostar, en biljet som ser ut att kosta ca 400 kan kosta upp mot 1200 innan du är klar med allt. Bagage, obligatoriska försäkringar och moms ska med in i bilden innan du kan få ett fast pris på din resa.

Bagaget är dyrare att frakta än mig, för att frakta en väska på 15kg tar de en avgift på 220kr om du vill ha en 2a väska som väger 15kg med dig kostar det över 350kr till. Eftersom jag flyttar och antagligen inte kommer komma hem förens till jul så vill jag ju ha med mig så mycket saker som möjligt, lite kläder räcker inte långt. Desutom vill jag ju ha lite personliga grejer med mig också, så som foton eller mitt hobbymaterial.

Desutom så är det verkligen smärtsamt att flyga med ryanair, det finns ingenting som heter lugn och ro på deras plan, bagageluckorna är fyllda med reklam, reklam som ofta inte ens är svensk, var 15e minut eller något så spelar de upp reklam i högtalarna och flygvärdinnorna och värdarna går bara fram och tillbaka och försöker sälja saker. Väldigt irriterande enligt min mening.

Men eftersom det är så billigt och du kan oftast bre ut dig över flera säten och sova en stund är det värt det. Man kan alltid plugga in iPoden i öronen och spela hög musik så försvinner det mesta :)


/Leona

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0