Snö

Det är söndag, igår somnade jag runt 21 för att jag va så trött. Vaknade igen klockan 2 och var vaken till 8. nu är klockan 13 och jag har precis ätit lunch till Grey's anatomy. I onsdags åkte jag till Dorotea. Det var jätte trevligt, jag var nervös innan jag åkte dit och lika glad hela vistelsen. Nu är det jobbigt, jag vet inte riktigt varför det är jobbigt det bara är så. Men jag vet att jag måste klara av det, jag minns smärtan och den måste ju försvinna någon gång. Jag längtas tills det blir bättre på heltid.

Det snöar ute, för tredje dagen i rad i Kramfors snöar det. Det är mycket snö och graderna sjunker. Dock känns det fortfarande som sommar ute när man fåt gå i minst dubbelt så kallt till jobbet en blåsig morgon 06.45. Men jag börjar bli lite less på snön, okej det där var en fet lögn, jag börjar bli less på att det SNÖAR.

Jag har min perfekta julafton framför mig - Ungefär -5-10°, det ska vara lätt snöfall och aldeles tyst på gatorna. Hela familjen ska vara samlad och det ska finnas så mycket revbensspjäll och vårrullar att man knappt kan stå efter. Sen ska alla se på julfilm tillsammans som INTE är kan du vissla johanna. Men pearl harbour. Alla ska sitta och prata och ha trevligt hela kvällen in på småtimmarna och äta allt julgodis som finns. Sedan försvinner en efter en för att gå och sussa och anders somnar utan att snarka. Sedan ska jag få lägga mig brevid dig och somna så trött som jag är i världens bästa armar, och känna att denna dag är fullbordad.

/Leona

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0