Leonadissardagen och 40 000 legoklossar inc.

Ja, tyvärr så känner jag mig sjukt dissad av alla som jag vill söka tröst hos idag. Det är nog ingenting medvetet från deras sida eller så, men bara jag som behöver lite bekant svenska nu när jag är sjukling. Och nej jag skyller absolut inte på någon för att de har andra mer nyttiga saker att göra än att sitta vid en dator och bli fet.

Nu på kvällskvisten har jag verkligen kännt av träningsvärken sen igår.
Annika brännde sig nämligen på brännässlor igår när vi var på väg hem från fotbollsplanen. Det är en ca 15-20min promenad dit och vi hade inte hunnit gått många minuter innan Annika började hoppa runt på stället med gråten i halsen. Så jag plockade upp henne och tänkte att lite extra kilon på promenaden skulle ju inte skada. Jag är aldeles för lat av mig och utnyttjade chansen. Det visade sig att efter att för tredje gången fattat galopp eftersom jag förvandlades till Annikas personliga häst att det var ganska många kilon ändå. Hon må vara späd jäntan men 20 kilo extra. det är en tredjedel av vad jag väger extra. Det var inte mina muskler van vid vill jag lova. Så jag försökte använda armarna för att lyfta henne på ryggen eftersom hon klängde så och drog ner min tröja på ett oanständigt vis. Så idag värker Biceps och på något konstigt sätt nedre magmusklerna.

Imorgon ska jag och Annika på utflykt till Frankfurt med Benjamin och hans pappa. Det ska tydligen finnas något ställe där, där de har 40 000 legoklossar man får bygga med. Det kommer nog vara en trevlig syn, kanske borde man ladda kameran och ta med den?
Har aldrig träffat Benjamins pappa men hans mamma är väldigt trevlig och är spanska och engelska lärare, hon är nämligen halv chilensk och är uppvuxen i Chile, kom till tyskland för 10-15 år sedan. Så jag kan iallafall prata engelska med henne. Både hon och hennes två söner är fostrade med två språk, en sådan lyx!
Dock har jag ingen aning om hur pappans engelskakunskaper är men jag hoppas det finns något i det förrådet. Men det brukar ju gå bra, med oma och opa så funkar ju kommunikationen lite iallafall även fast oma inte är så väldigt bra på engelska. Hon sade idag att hon tyckte att jag såg Irländsk ut! HAHA underbart! Man måste ju älska henne lite för hennes smicker.

Nej nu ska jag försöka sova lite så jag inte är helt död imorgon när det händer så mycket!
Btw ska vi grilla hos Benjamins familj på lördag. Det ska bli väldigt trevligt!

/Leona

Kommentarer
Postat av: Linda Ångman

Kameran låter som en bra idé, för skulle vara kul att se de där 40 000 klossarna ^^

2010-08-13 @ 14:09:53
URL: http://tetree.blogg.se/
Postat av: Mikael Ångman

Lego och Kalle Anka, allt jag behövde när jag var liten (är det fortfarande, men fejkar att jag är vuxen). Låter som en dröm med 40 000 legobitar!

2010-08-13 @ 21:52:31
Postat av: mamma

Ja ikväll är det kantarellkväll i Bockviken. Jag och Anders hade turen och fylla våra korgar med gykllengula kantareller, men fick vandra en hel del för att fylla dem så imorgon har VI nog träningsvärk

2010-08-13 @ 22:27:03
Postat av: Leneja

jag är ju nästan alltid inloggad och kan ge dig svensk support! Och annars kan du ju skicka ett sms och beordra mig till datorn =) Puss gumman! Det verkar låta som att du redan har det väldigt bra därnere =)

2010-08-14 @ 00:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0