Jag är en karusell

Ja så eftermiddagen flöt på också, barnen gillade min lunch och jag ser att en vardagsrutin börjar ta form. Dessutom så blev det en trevlig lässtund när vi läste hela 5 Alfons Åberg böcker. Det var riktigt mysigt med ett barn på vardera sida som satt och mös mot mig. Lagade mat idag också, Erik hjälpte snällt till eftersom det var han som skulle göra det, men det blev nog mest jag som gjorde det iallafall. Men jag klagar inte, jag tycker om barnen så!

Efter maten fick jag paltkoma igen, guuu säger jag bara att jag äter så mycket. Dethär kommer inte sluta bra. Min inköpslista blev två saker längre när A berättade att de flesta aupairerna har lagt på sig vikt; Våg och löparskor. Finns massor av skogsvägar som man kan ta så joggning ska jag börja med till hösten!

Annika blev klängig efter maten och jag tror jag har lyft henne på alla möjliga vis förutom håret. Hon älskar att bli snurrad och när man väl har börjat får man absolut inte sluta, om man håller på att lyfta ner henne så kurar hon ihop sig till en boll och om man ändå släpper henne så börjar hon springa runt en tills man lyfter henne igen, man kan ju inte motstå den lilla sötproppen!

Fick också höra idag att det var en tysk/svensk familj här där jag bor som behöver extra barnpassning så jag ska höra av mig till mamman imorgon och prata med henne. Extra pengar = naaajs!

Men Annika slutade inte skrika efter snurr förens det var dags att sova. Det sista hon säger till sin mamma i trappan är "Leona är en Karusell!" Haha hur söt får man vara egentligen? :)

/Leona

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej min karusell. Lunchmatstips vill du ha. Har du redan glömt din egen älsklingsrätt?? Ja här kommer den och några till

-Makaroniröra

-Köttfärssås och spagetti

-Kyckling inlindad i bacon och ris

-Korv och mos eller makaroner

-Köttbullar

-Plättar och sylt

-Fiskpinnar

-Potatis och purjolökssoppa

Bon apitit

2010-08-19 @ 08:48:14
Postat av: mamma

Hej Sökte på nätet efter någon bra sajt du kunde få lite lunch inspiration ifrån. Hittade en som jag själv la som favorit. Kolla in denna.

www.recepten.se/kategori/lunch.html

// Lycka till!!

2010-08-19 @ 12:16:42
Postat av: Mamma

Nyss ringde du och jag fick höra din röst....... gud vad jag älskar dig. Kunde hålla tårarna borta medans vi prata men sen....rann de, men underbart att du har det bra och vad kul att du ska ut ikväll önskar dig allt gott och njut av livet. Vi finns kvar här hemma och tänker på dig

2010-08-19 @ 12:30:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0