It's gonna be hard

underbar låt med The Audition måste jag säga! Tack så hemskt mycket Albin för tipset. (Spotifylänk)
Den får mig att tänka på massor av saker, hemma och dalarna till exempel. Och Umeå. Det kanske låter konstigt men jag saknar Umeå mest av allt just nu. Jag har varit i Umeå en gång och jag blev kär direkt, det var ett år sedan och sen dess har jag varit 110% säker på att det är där jag vill plugga.
En studentstad där anonymiteten fortfarande är välkomnande på ett socialt sätt. Med det menar jag att det är lagom stort, inte för mycket folk som i uppsala och mer sammanhängande, mycket på liten yta. Jag älskar det i vilket fall.
Varför jag saknar just Umeå är kanske för att det är vart jag planerar att flytta efter min tid här (om det inte blir norge eller tyskland, p.s. mamma få inte en hjärtattack). Allt beror på hur högskoleprovet kommer gå. Trosts mitt otroligt dåliga resultat så kom jag på en reservplats ca 300 platser högre upp på 2a uttagningen än på mina betyg. Jag tänker utnyttja det vill jag lova. Högskoleprovet är verkligen min chans till en drömutbildning. Dessutom så använder inte lika många den vägen in som man såg på den stora skillnaden.
Nej nu ska jag lägga mig och mala på med Champagneflickan av Caroline L Jensen. Den är väldigt bra, men det finns en del av "bakgrudspartier" och djupa tankar inkilade i historien som bara börjar utan förvarning, det får verkligen min hjärna att gå runt runt.

/Leona

Kommentarer
Postat av: Linda Ångman

Flytta omkring medans du är ung unge ! Blir as bra de :) Då kommer ja och hälsar på! De ska jag försöka göra nu när du är nere i Tyskland med! :)

2010-08-12 @ 01:46:35
URL: http://tetree.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0