Gårdagen

Igår ringde Viktor mig, en av de nya au pairerna som jag träffade i torsdags. Fick höra att han var tvungen att åka hem eftersom familjen inte tyckte han tog allt på allvar. Det var en jävligt dålig anledning och jag har pratat med min familj om det och de skulle behandla saken på ett helt annat sätt. Prisa min familj, för de är underbara.

Vi bestämde iallafall att vi skulle träffas på Hauptwache som dagen innan och jag fick höra av min familj att jag var fin i klänningen jag att på mig. Men när jag kom till Hauptwache så kännde jag mig så uttittad så det var förnedrande! Satte på mig tröjan som jag hade tagit med mig om det skulle bli kallt (skulle bara bli 15C men det var 20 då), det gjorde ingen märkbar skillnad och det känndes riktigt hemskt att stå där, killar skrek efter mig och gubbar tittade. Gick på Rewe i my zeil för att ha något att göra, tänkte köpa något att dricka, det blev cola och en liten vodkaflaska för 1.21 euro som jag sedan spetsade med. Hade nog aldrig gjort det om inte så mycket folk satt helt öppet på gatan med alkohol. Ingen bryr sig! Sen gick jag tillbaka, samma blickar. Som tur var ringde Adrian så han pratade med mig i kanske 15 min av dedär 30. Gick och satte mig på en bänk mer avsides på andra sidan av kyrkan. Det var sååå mycket bättre.Sen när han kom så gick jag och Viktor och strosade runt i en stad vi inte kände och det var rätt kul. Vi gick ner till Main och sedan hittade vi en kyrka där de spelade musik, den var jätte läcker. Sen gick vi till någon uteservering och köpte något att dricka. Försökte övertala Viktor att hitta en ny familj men vet inte hur det gick haha. Tog fel tåg hem i morse från Hauptwache och åkte mot de mindre trevliga kvarteren, men jag bytte snabbt och kom till Ostenstraße och där tog jag rätt tåg. Det är verkligen inte så svårt med lokaltrafiken här. Nun när jag åkt själv två gånger så känner jag att det är mycket lättare än när jag åker med någon.

Idag åker Viktor hem men jag hoppas att han vill komma tillbaka och försöka igen hos en annan familj, för Viktor, Känner du denhär låten? Idag skulle Viktor, Jag, Tim och Sara och kanske Emma gå ut. Men jag känner mig inte så taggad just nu. Det ska ju vara stort kalas här hemma. Vi får se. Nu ska jag njuta av en dusch och sätta på mig shortsen och gå ut i den underbara värmen.

CIAO! (Internskämt)

/Leona

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja hörlurar ja.....Såg faktiskt ett par inne på ditt rum ska se om dessa fungerar då jag kommer hem imorgon.

Har nyss varit ute i svampskogen och fick nästan korgen full med gyllengula kantareller. Finns dessa i Tyskland? Livet flyter på ser jag för dig både med plikter och kalas, låter trevligt. Önskar dig och familjen en trevlig fest kväll med många trevliga gäster. Här ska vi ha surströmmingskalas...MUMS fillibabba // Kram från mor din

2010-08-21 @ 16:24:50
Postat av: miixx

allt bra :)?

2010-08-22 @ 13:30:01
URL: http://miixxbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0