Gammalt är vackert

Kanske låter som om detta inlägg kommer handla om mode, men ack så fel man kan ha!

Det handlar nämligen om gammal vänskap.
För några dagar sen hade jag en total flashback från Taizé 2007. Jag älskar Taizé med hela mitt hjärta och jag har tänkt mycket på de veckor jag har fått turen att vistas där. Men 2007 var underbart, även fast inte vädret var det. Samtidigt som vi var där var det en grupp från göteborg som också var där. Några av dem som satte djupa spår hos mig. En av dem var Andri. Åh jag minns så väl att jag blev smått förälskad i honom först jag såg honom. Men jag var blyg, det är verkligen inte ofta det händer att jag är blyg men då blev jag det, för honom. Men vi umgicks en del iallafall och vi var fem stycken som kom mycket bra överenes tillsammas. Såklart var Linnéa inräknad också, (ps Linnéa jag saknar dig jätte mycket här nere!) men nu var det Andri vi skulle prata om. Så precis innan jag skulle släcka och säga godnatt så loggade Andri in på msn, jag var så klart tvungen att skriva till honom, det var så OTROLIGT länge sedan! Det hela gick väldigt fort och det var som att lyssna på en gammal och bortglömd låt, det tog inte lång tid innan vi kom in i vårat gamla spår och pratade som om det inte hade varit någon tid emellan det vi pratat sist. SÅ TREVLIGT! Fy vad jag har saknat dig, och jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att vi gled isär. Det är jobbigt att hålla upp allt ibland och man glömmer saker fortare än man anar.
Men tiden rann iväg fort som bara den och nu sitter jag här 3,5h senare och var bara tvungen att skriva av mig lite innan jag kan sova igen.

Gammalt är verkligen vackert, man måste bara damma av det lite för att inse det. Haha förlåt Andri, inte meningen att jämföra dig med mormors gammla vas, eller? ^^

Nej nu måste jag faktiskt sova, Annika börjar skolan imorgon och jag ska sitta 45min i en tysk kyrka för att se det. Kommer bli intressant. Bara jag inte somnar av trötthet för att jag ändå inte fattar vad de snackar om xD

Peace out!
/Leona

Kommentarer
Postat av: Andri

Så underbart att fått snacka dig idag <33 har saknat dig så otroligt mycket :*

2010-08-17 @ 04:45:50
Postat av: Kul med gamla bekanta, ser att tiden rann iväg. Men somnar man i en Tysk kyrka kommer kyrkovaktmästaren med sin LÅNGA käpp och trycker till......Älskar dig

2010-08-17 @ 11:20:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0