Frankfurt i varmluften

Jag och Henrik har haft en jätte härlig dag, iallafall om ni frågar mig! Vi åkte in till stan vid 10.52 och åt frukost på ett cafe i My zeil, gallerian jag pratade om igår, dock heter den ZEIL och inte zeit som jag sa igår. Tycker jag hade rätt så rätt ändå! vi var de enda gästerna där tills strax efter, då kom dett ett sällskap på 3. Vi fick vänta nästan 10 minuter på att vår dricka skulle komma ut och ännu mycket längre innan våra ensama bröd skulle komma. helt jävla galet att två orörda bröd, lite smör, marmelad och honung kan ta så lång tid att bära ut. Vi gick sedan ner på Rewe eller vafan nu mataffären heter. Henrik du får rätta mig igen om det blev fel. Sedan satt vi oss på trappan till legoområdet igen. Det var väldigtt skönt och jag som hade förberätt mig med att stryka en klänning mitt inatten trodde att det skulle bli dåligt väder eftersom det inte alls var så bra hemma, så det blev långa leggins och en tunika, vilket visade sig vara aldeles för varmt inne i stan. Men det fungerade. Henrik godkännde Adlex, eller Alex tänker jag kalla honom innan jag fått bekräftelse på den sjuka stavningen. Vi satt där i säkert 2 timmar och jag försökte få Henrik att gå flera gånger men han ville stanna kvar. Jag gnällde på stensmaken i röven och tyckte vi skulle gå, och en timme senare så gick vi äntligen! Vi gick till saluhallen så Henrik fick köpa massa utländskt gotta. Vi fördrev tiden med att gå och titta i affärer och titta på försäljar alex, eller jag tittade och Henrik tänkte på annat.
Det blev några inköp iallafall, två tröjor från Kult, en ögonbrynspenna från Maybeline, som jag inte ens betalade 3 euro för. FUCKING UNBELIEVABLE! Hittade min mascara också från L'oréal, Telescopic någonting. Den kostade 11 euro här. Hemma kostar den 159kr var du än tittar. Sminket är galet billigt.

Jag tog massa bilder idag i allafall.

Bilder ifrån väldens häftigaste galleria! My zeil. Klicka på bilderna för att göra dem större!


Vi var också på en utkiksplats på Zeilgalleria vilken inte är så hög i jämförelse med utkiksplatsen som är på en av bankerna. Men fint var det i allafall!



Och vi var på tågstationen, som är europas största! Det ni :)


Mycket härlig dag.

Alex bjöd också ut mig för att dansa salsa inatt. Men kan säga att jag inte känner mig så pepp om man frågar kl 00.10 på natten haha. Sen är jag verkligen usel på pardans. Kan verkligen inte slappna av!
Aja, nu blir det lite Grey's och sedan sova tror jag.

/Leona

Kommentarer
Postat av: Mamma

Kul med alla bilderna. Ha det gott och kram från mig till dig

2010-08-16 @ 22:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0