Araknfobi - mardrömmen

Ibland känns det verkligen som om det vore bättre att det var en jävligt jobbig mardröm än att det faktiskt hände.
Såhär var det, jag låg vid datorn, datorn var där huvudkuddarna brukar vara och jag facade väggen. Plötsligt ser jag något mörkt och stort röra sig på väggen bakom datorn och jag svär en salva konstigt kombinerade fula ord. Drar mig tillbaka fort som fan och inser att det är en spindel som klättrar upp på min vägg. Jag inser att ett glas inte räcker till i dethär läget utan något större måste användas. Jag hyperventilerar och försöker tänka på något som jag kan fånga den i - utan att behöva lämna rummet så den skulle försvinna. Jag tar ena blomkrukan och tänker försöka med den men jag ryser så fort jag ser spindeljäveln. Försöker ringa mamma som moraliskt stöd men mottagningen är för dålig, ringer Micke och det går efter några försök. Han skrattar åt mig och jag börjar grina för att det är så hemskt i mina ögon. Mottagningen bröts och jag hittar kameran för att jag skulle få med allt. Jag filmade det till och med. Den filmen kommer jag ladda upp imorgon för den håller på att laddas upp till youtube nu. Så efter 4 filmen och 3e försöket att fånga honom så ger jag mig satan på att jag skulle få ner den jävlen. Det fick jag också! WOHO - hädanefter så kommer jag hålla fönsterna stängda!!!
Vet inte vad det är för spindel men det närmaste jag kunde komma var Stor Husspindel, de KAN bita genom skinn, men är inte direkt giftiga för människor. Det var nog för att jag skulle rysa så fort jag såg hans ludna kropp ialla fall. Peace out.



/Leona

p.s. jag är JÄVLIGT stolt över mig själv. d.s.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja spindeln är verkligen rejäl. Nu tjatar Anders att jag oxå ska fånga mina fobier i krukor....Men det säger jag aldrig i livet. Det får räcka med mina framsteg denna sommar och titta på mössen som sitter fast i en fälla // Kram mamma

2010-08-26 @ 22:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0