Araknfobi

Spindlar dessa åttabeniga äckliga kräk. Ursäkta mig men jag har aldrig gillat dem. Och sedan jag kom hit så har jag sett fem stycken! FEM! Två av dem var i duschen i morse. Det får mig att tänka tillbaka på de tidiga mornar i Taizé, Frankrike när vi tvingades upp tidigt om vi ville ha varmvatten i våra duschar. Året var 2006 och ja det var absolut en upplevelse måste jag säga. Huga, de blir ju så stora där nere också, mycket större än i kalla Sverige.
Men än har jag inte skrikigt högt över dem, så länge de håller sig på avstånd och jag kan bevaka dem så går det bra.
Har visserligen glömt lite hur det är att bo i hus men det är värre här än det någonsin va i Köja. Nu ska jag gå upp och göra frukost!

/Leona

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja...detta har jag väntat på hur du skall tackla din rädsla för spindlar, men du hanterar det proffsigt och jag blir imponerad. Trist att din moder ej hanterar sin rädsla för möss pa sammam sätt. Nej jag "gall" skriker så det ljummar i Bockviken. Ska försöka hantera min rädsla mer värdigt nästa gång. Kram fr. mamma

2010-08-12 @ 11:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0